duminică, 5 aprilie 2009

Ok! Fiind prima postare, va rog sa fiti milosi cu mine...cat se poate "of course".
M-am trezit azi ( matinala ce sunt), cu gandul la "Shogun", nu stiti cat ma bucura faptul ca "Adevarul" sau mai bine zis "100 de carti pe care trebuie sa le ai in biblioteca" exista si pe piata romaneasca. Astfel la un pret derizoriu, toata lumea ( si aici afirm - chiar toata lumea!!) si-ar putea consolida biblioteca proprie, repet fara a face mari sacrificii pentru un lucru asa maret ( spun eu !) si din care te "alegi" cu o mare valoare ( intodeauna asociez o carte ca un punct de vedere al scriitorului respectiv- nu ma intrebati "de ce ?").
Am fost placut surprinsa, pe parcursul a celor trei saptamani cat a tinut vanzarea tuturor volumelor ( trei la numar), de numarul mare al cumparatorilor . Cu un zambet in coltul gurii, imi aduc aminte de "disperarea mea" de a ajunge repede la chioscul de ziare pentru a prinde repede cartea si a nu mi -o lua altul inainte.
Si iarasi gandul nu-mi da pace, obligandu-ma sa - mi repet intrebarea :" de ce tocmai Shogun, a epuizat toate stocurile posibile, nesatisfacand totodata numarul mare de solicitari???".
Imi vine in cap raspunsuri de genul - poate tocmai ca a fost o carte "tabu" , iar ca sa intrii in posesia ei , o luai pe "sub mana" de la un coleg/prieten sau mai stiu eu cine;
- poate ca a fost o carte interzisa - si trebuia citita numai de oameni care sareau pragul de 30 de ani ;
- sau poate nu stiu, cert este ca mi -am luat-o pentru a reciti aceasta opera asiatica si pentru a-mi aduce aminte cate cautari neincetate am facut pentru a avea aceasta carte.
Inchei prin a spune ca uneori este bine sa recitim, intodeauna la a doua recitire descoperim mult mai bine sensul literar si de ce nu punctul de vedere al autorului.
RECITIRE PLACUTA!!!

2 comentarii:

  1. le am si eu pe toate :) .
    intr-adevar o buna idee .

    RăspundețiȘtergere
  2. apreciez ideea de a insera colectiile de carti intr-un cotidian, plus ca nu ai ideie cat de mult astept apariatia "Idiotul" , o carte pe care din nou am cautat-o foarte multi ani ajungand chiar si la anticariate ...insa nimik!

    RăspundețiȘtergere